BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika


„MAŽIEJI ŪKININKAI“ – tai nacionalinis edukacinis projektas, skirtas 2–6 klasių moksleiviams, gyvenantiems rajonuose ar kaimiškose vietovėse, kuriuo siekiama vaikams atskleisti modernaus, inovatyvaus ir tvaraus žemės ūkio pasaulį. 

                                                                            Projekto laikotarpis              
                                   Pradžia: 2026 m. vasario mėn.                Pabaiga: 2026 m. birželio mėn.

Projektas remiasi principu „pats patyriau – pats supratau“, todėl didelis dėmesys, projekto metu, bus skiriamas realiam dalyvavimui: sėjimui, stebėjimui, pažinimui ir kūrybai. Neužtenka apie ūkį tik papasakoti – jį reikia leisti pajausti, patirti, sukurti, kad vaikai atrastų ne tik gamtą, bet ir save joje.

Tai žaismingas ir įtraukiantis projektas, kuris:

✔️ Supažindina su šiuolaikiniu žemės ūkiu.
✔️ Suteikia vaikams galimybę patirti, kurti, pažinti.
✔️ Ugdo aplinkosaugos, technologijų, tvarumo suvokimą.
✔️ Keičia požiūrį į šiuolaikinį ūkininkavimą.

Projekto tikslas: paskatinti moksleivius susipažinti su moderniu žemės ūkiu, suvokti jo vertę, įdomumą, technologijų pažangą žemės ūkyje bei sukurti teigiamą emocinį ryšį, kuris ateityje gali lemti jų įsitraukimą į žemės ūkio sektorių.

Kodėl verta dalyvauti projekte?

Žemės ūkis dažnai suprantamas tik per fizinio darbo prizmę, o apie pažangias technologijas, tvarius ūkininkavimo būdus ar kūrybiškas veiklas šioje srityje kalbama retai. Trūksta įtraukiančių, vaikams aktualių veiklų, kurios atskleistų, kad žemės ūkis gali būti ne tik įdomus ir modernus, bet ir turintis daugybę prasmingų galimybių ateičiai.

Dalyvavimas projekte suteikia galimybę moksleiviams:

  • Pažinti modernų žemės ūkį per patirtį, ne vien iš vadovėlio – stebėti, liesti, tyrinėti, auginti ir kurti.
  • Išmokti tvarumo pagrindų per realius veiksmus: nuo augalų auginimo iki gamtos išteklių tausojimo.
  • Įgyti atsakomybės jausmą, lavinti smalsumą ir kūrybiškumą, prižiūrint savo užaugintą augalą ar dalyvaujant išvykoje į ūkį.
  • Atrasti savo vietą gamtoje ir suprasti jos svarbą, formuojant emocinį ryšį su aplinka, gyvūnais, augalais.
  • Suprasti, kad žemės ūkis – tai pažangi, inovatyvi ir kūrybinga sritis, kuriai reikia išmanančių, motyvuotų ir atsakingų žmonių.

Dalyvavimas projekte taip pat naudingas pedagogams:

  • Gilinamos tarpdalykinės kompetencijos – edukacijos apjungia gamtos mokslus, technologijas, aplinkosaugą, kūrybą.

  • Klasei suteikiama gyva praktika ir motyvacija, kuri padeda mokiniams geriau suprasti teorinę medžiagą.

  • Skatinamas komandinis darbas klasėje ir ugdomi socialiniai įgūdžiai.

Projekto veiklos ir priemonės finansuojamos projekto lėšomis – visos edukacijos, išvykos, sėjimui reikalingos priemonės, mokomoji medžiaga, transportas į ūkius, maitinimas ir kitos išlaidos finansuojamos projekto lėšomis.
✅ Mokykloms ar moksleivių tėvams nereikės patirti jokių išlaidų – tereikia norėti dalyvauti ir būti pasiruošusiems įsitraukti į projekto veiklas!

Pagrindinės veiklos projekto metu:

(I) Ūkis mokykloje: Edukatorių ir (arba) ūkininkų komanda atvyksta į klases laimėtojas sudominti moksleivių smalsumą žemės ūkiui per edukacinius žaidimus, pažinimą ir kūrybą. Projekto lėšomis, klasėms nuperkamos visos prekės reikalingos sėjimui. Edukacijos metu, moksleiviams parodoma, kaip reikėtų pasėti augalų sėklas ir leidžiama jiems tai padaryti patiems. Po edukacijos pasėtas augalų sėklas moksleiviai pasiima į klases ir stebi jų augimo procesą klasėje. Mokiniai turės galimybę stebėti, fiksuoti kaip auga jų sodinukai, tam skirtame augalų auginimo dienoraštyje.

(II) Išvyka į ūkį: Vienos dienos edukacinė išvyka į ūkį suteiks vaikams galimybę pažinti žemės ūkį gyvai - per patirtį, jutimus ir tiesioginį kontaktą su aplinka. Moksleiviai iš arti susipažįsta su ūkininkų kasdienybe: stebi, kaip prižiūrimi gyvūnai, išgirsta gyvūnų auginimo istorijas, gali patys atlikti nesudėtingus ūkio darbus – pašerti ar paglostyti gyvūnus, surinkti paukščių kiaušinius. Vaikai taip pat mokosi pažinti augalus, sėklas, grūdus, bendrauja su ūkininkais, paragauja šviežių vietinių produktų – pieno, sūrio ar kitų ūkio gėrybių. Išvykos metu moksleiviai turi galimybę pamatyti modernią žemės ūkio techniką, išmaniuosius šiltnamius, sužinoti apie išmanius bei tvarius sprendimus ūkininkavime. Ši patirtis ne tik skatina vaikų smalsumą, bet ir padeda formuoti atsakingą, sąmoningą požiūrį į gamtą ir gyvenimą kaime.

Edukacijos moksleiviams suteikia galimybę ne tik išgirsti pasakojimus apie žemės ūkį, bet ir jį patirti – pamatyti, užuosti, paliesti bei tapti ūkininku (-e) vienai dienai. Tokia patirtis padeda ne tik gilinti supratimą apie šią sritį, bet ir suvokti, kad žemės ūkis šiandien yra sparčiai tobulėjanti, inovatyvi bei tvarumą pabrėžianti veikla. 

(III) Kūrybinis konkursas „Mano ateities ūkis“: Moksleiviai nacionaliniu mastu (nuo 2 iki 6 klasės) sukuria savo ateities ūkio modelį - konstruktorių kaladėlėmis, plastilinu, antrinėmis žaliavomis, skaitmenine forma ar kita moksleivių sugalvota forma. Sukurtų modelių nuotraukos įkeliamos į Lietuvos kaimo tinklo Facebook puslapį, kuriame auditorija gali balsuoti už labiausiai patikusį ateities ūkio modelį.

Registracija į projektą prasidės 2025 m. spalio 13 d. 



                                 Projekto organizatoriai:                                       Projektas finansuojamas: