Projektas „Mažieji ūkininkai“
„MAŽIEJI ŪKININKAI“ – tai nacionalinis edukacinis projektas, skirtas 2–6 klasių moksleiviams, gyvenantiems rajonuose ar kaimiškose vietovėse, kuriuo siekiama vaikams atskleisti šiuolaikinio, inovatyvaus ir tvaraus žemės ūkio pasaulį.
Projekto laikotarpis
Pradžia: 2026 m. vasario mėn. Pabaiga: 2026 m. birželio mėn.
Projektas remiasi principu „pats patyriau – pats supratau“, todėl didelis dėmesys, projekto metu, bus skiriamas realiam dalyvavimui: sėjimui, stebėjimui, pažinimui ir kūrybai. Neužtenka apie ūkį tik papasakoti – jį reikia leisti pajausti, patirti, sukurti, kad vaikai atrastų ne tik gamtą, bet ir save joje.
Tai žaismingas ir įtraukiantis projektas, kuris:
✔️ Supažindina su šiuolaikiniu žemės ūkiu.
✔️ Suteikia vaikams galimybę patirti, kurti, pažinti.
✔️ Ugdo aplinkosaugos, technologijų, tvarumo suvokimą.
✔️ Keičia požiūrį į šiuolaikinį ūkininkavimą.
Projekto tikslas: paskatinti moksleivius susipažinti su šiuolaikiniu žemės ūkiu, suvokti jo vertę, įdomumą, technologijų pažangą žemės ūkyje bei sukurti teigiamą emocinį ryšį, kuris ateityje gali lemti jų įsitraukimą į žemės ūkio sektorių.
Kodėl verta dalyvauti projekte?
Žemės ūkis dažnai suprantamas tik per fizinio darbo prizmę, o apie pažangias technologijas, tvarius ūkininkavimo būdus ar kūrybiškas veiklas šioje srityje kalbama retai. Trūksta įtraukiančių, vaikams aktualių veiklų, kurios parodytų, kad žemės ūkis gali būti ne tik įdomus ir šiuolaikiškas, bet ir turintis daugybę prasmingų galimybių ateičiai.
Dalyvavimas projekte suteikia vaikams galimybę:
-
Pažinti modernų žemės ūkį per patirtį, ne vien iš vadovėlio – stebėti, liesti, tyrinėti, auginti ir kurti.
-
Išmokti tvarumo pagrindų per realius veiksmus: nuo augalų auginimo iki gamtos išteklių tausojimo.
-
Išsiugdyti atsakomybę, smalsumą ir kūrybiškumą, prižiūrint savo augalą ar dalyvaujant išvykoje į ūkį.
-
Atrasti savo vietą gamtoje ir suprasti jos svarbą, formuojant emocinį ryšį su aplinka, gyvūnais, augalais.
-
Suprasti, kad žemės ūkis – tai pažangi, inovatyvi ir kūrybinga sritis, kuriai reikia išmanančių, motyvuotų ir atsakingų žmonių.
Dalyvavimas projekte taip pat naudingas pedagogams:
-
Gilinamos tarpdalykinės kompetencijos – edukacijos apjungia gamtos mokslus, technologijas, aplinkosaugą, kūrybą.
-
Į klasę įnešama gyvos praktikos ir motyvacijos, padedanti mokiniams geriau suprasti teorinę medžiagą.
-
Skatinamas komandinis darbas klasėje ir ugdomi socialiniai įgūdžiai.
✅ Projektas visiškai nemokamas – visos edukacijos, išvykos, sodinimo priemonės, mokomoji medžiaga, transportas į ūkius, maitinimas ir kitos projekto išlaidos finansuojamos projekto lėšomis.
✅ Mokykloms ar moksleivių tėvams nereikės patirti jokių išlaidų – tereikia norėti dalyvauti ir būti pasiruošusiems įsitraukti!
Pagrindinės veiklos projekto metu:
(I) Ūkis mokykloje: Edukatorių ir (arba) ūkininkų komanda atvyksta į klases, kurioms suteikta galimybė dalyvauti projekte, sudominti moksleivių smalsumą žemės ūkiui per edukacinius žaidimus, pažinimą ir kūrybą. Projekto lėšomis, klasėms nuperkamos visos prekės reikalingos sodinimui. Edukacijos metu, moksleiviams parodoma, kaip reikėtų pasėti augalus ir leidžiama jiems tai padaryti patiems. Po edukacijos sodinukus moksleiviai pasiima į klases ir stebi jų augimo procesą klasėje. Kiekvienam mokiniui pridedamas augalų auginimo dienoraštis, kuriame galės žymėti savo augalo augimo pokyčius, laistymo grafiką ir kt.
(II) Išvyka į ūkį: Vienos dienos edukacinės išvykos į ūkius suteikia vaikams galimybę pažinti žemės ūkį gyvai – per patirtį, jutimus ir tiesioginį kontaktą su aplinka. Moksleiviai iš arti susipažįsta su ūkininkų kasdienybe: stebi, kaip prižiūrimi gyvūnai, išgirsta gyvūnų auginimo istorijas, gali patys atlikti nesudėtingus ūkio darbus – pašerti ar paglostyti gyvūnus, surinkti kiaušinius. Vaikai taip pat mokosi pažinti augalus, sėklas, grūdus, bendrauja su ūkininkais, paragauja šviežių vietinių produktų – pieno, sūrio ar kitų ūkio gėrybių. Išvykų metu moksleiviai turi progą pamatyti modernią žemės ūkio techniką, robotizuotus šiltnamius, sužinoti apie išmanius bei tvarius sprendimus ūkininkavime: kaip tausojamas dirvožemis, vanduo, kaip veikia natūralios ekosistemos. Ši patirtis ne tik skatina vaikų smalsumą, bet ir padeda formuoti atsakingą, sąmoningą požiūrį į gamtą, kaimo gyvenimą.
Edukacijų nauda moksleiviui: moksleiviai ne tik išgirsta pasakojimus, bet pamato, užuodžia, paliečia ir pajunta, tai padeda gilinti supratimą apie žemės ūkį. Taip pat moksleiviams padedama suprasti, kad žemės ūkis yra sparčiai tobulėjanti ir inovatyvi sritis, kuriai svarbus tvarumas.
(III) Kūrybinis konkursas „Mano ateities ūkis“: Moksleiviai nacionaliniu mastu (nuo 2 iki 6 klasės) gali dalyvauti kūrybiniame konkurse, kurio tikslas sukurti savo „ateities ūkį“ – plastikinėmis konstruktorių kaladėlėmis, plastilinu, iš antrinių žaliavų, skaitmeninėje formoje ar kitoje moksleivio sugalvotoje formoje.
Projekto organizatoriai: Projektas finansuojamas: