BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika


Vertinimo mokymai 20251126.jpg

Siekiant stiprinti ES valstybių narių institucijų gebėjimus Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano (toliau – SP) vertinimo srityje, BŽŪP Europos vertinimo pagalbos tarnyba kasmet kiekvienoje ES valstybėje narėje organizuoja mokymus, kurių temos pasirenkamos atsižvelgiant į valstybių narių poreikius. Kadangi vertinimo klausimai yra svarbus vertinimo rezultatų naudos ir kokybės užtikrinimo įrankis, 2025 m. lapkričio 26 dieną vykusiame mokymų renginyje buvo kviečiami dalyvauti potencialūs SP vertinimų užsakovai ir rezultatų naudotojai (SP priemonių kuratoriai ir asmenys, atsakingi už vertinimų planavimą ir koordinavimą).

 

Mokymus vedė ir savo ekspertine patirtimi vertinimų srityje dalinosi BŽŪP Europos vertinimo pagalbos tarnybos geografinė ekspertė Lietuvai Neringa Viršilienė.

Pagrindinis mokymų tikslas – stiprinti SP intervencinių priemonių kuratorių ir kitų SP vertinimu suinteresuotų asmenų kompetencijas SP vertinimo srityje. Šio tikslo buvo siekiama aptariant vertinimo klausimų reikšmę užtikrinant vertinimo rezultatų kokybę ir naudą, supažinant tikslinės grupės atstovus su vertinimo klausimų tipais ir kokybės kriterijais, aptariant vertinimo klausimų formulavimo procesą bei praktiškai išbandant vertinimo klausimų formulavimą ir prioritetizavimą.

Mokymų dalyviai aptarė vertinimo pagrindo elementus, vertinimo klausimų kokybės kriterijus ir dažniausiai pasitaikančias vertinimo klausimų formulavimo klaidas, o darbo grupėse metu mokėsi pritaikyti įgytas teorines žinias praktikoje formuluojant vertinimo tikslus ir klausimus.

Savo pristatymo metu Neringa akcentavo elementus, svarbius vertinimo planavimo bei įvadinės vertinimo ataskaitos rengimo etape, apibrėžė pagrindinius veiksnius, turinčius įtakos vertinimo klausimams, išskyrė vertinimo klausimų tipus pagal pobūdį, vertinimo tikslą, vertinimo kriterijus, ryšį su intervencinėmis priemonėmis, taip pat per praktinius pavyzdžius kvietė mokymų dalyvius diskutuoti, kokie vertinimo klausimai, jų manymu, yra geri, o kurie turėtų būti tikslinami.

Džiugu, kad pasibaigus mokymams, jų dalyviai negailėjo teigiamų atsiliepimų, o didžioji dauguma dalyvių pažymėjo, jog įvykę mokymai sustiprino jų supratimą apie vertinimus, jų svarbą ir pridėtinę vertę SP įgyvendinimo kontekste. Dėkojame Neringai už pasidalijimą savo ekspertine patirtimi, o visiems mokymų dalyviams – už aktyvų įsitraukimą ir norą mokytis bei tobulėti vertinimų srityje.